הצטיידות – ריהוט ומכשירי חשמל למקלטים

התחלופה הגבוהה במקלטים גורמת לבלייה גבוהה של הציוד הקיים. החלפת וחידוש הציוד והריהוט דורשת משאבים רבים שאינם ממומנים ע”י משרד הרווחה.

עמותת ל.א לאלימות הוקמה בהרצליה בשנת 1977, במטרה להציל נשים וילדיהן הסובלים מאלימות במשפחה ולאפשר להם לצאת לחיים חדשים באמצעות הענקת מקלט, טיפול מקצועי והכשרה מקצועית ולשמש להם פה לשינוי חקיקה והגברת המודעות בחברה לנושא האלימות במשפחה.

פעילותה המרכזית של העמותה היא ניהול והפעלת 3 מקלטים לנשים הסובלות מאלימות ולילדיהן.

בימים אלו, מסיימת העמותה בניית מקלט חדש באזור המרכז ומתחילה בבניית מקלט מודרני וחדיש נוסף. במקלטים אלו נהנות הנשים מיחידת מגורים אינטימית ומפנקת לכל משפחה (אם וילדיה) .

כדי לאפשר לאם לחיות עם ילדיה בנוחות ביחידת המגורים שלהם, מצוידים החדרים במיטות מיוחדות ובריהוט ייעודי המתאים לצרכים ולתנאי המחיה במקום. את האווירה הביתית החמה והמחבקת יוצרים ההקפדה על איכות וטיב הרהיטים כמו גם על הצד האסטטי שלהם. וילונות, תמונות, מכשיר טלוויזיה, מחשב אישי ואביזרי נוי המקשטים את החדרים מרחיבים את הלב וגורמים הרגשת שייכות לשוהים במקום.

במהלך היום מתרחשים החיים במקלט בעיקר במרחב הציבורי, במטבח, בחדר האוכל, בסלון ובגינה המהווים את ליבו של הבית ומעניקים לנשים את תחושת ה”ביחד” . במקומות אלו נפגשות הנשים לשיחת חולין, לעידוד, לתמיכה וסתם לחברותה. לחלק מהן, זוהי הפעם הראשונה מזה שנים רבות שהן זוכות לשבת על כוס קפה עם חברה ולשוחח בלי פחד, בלי פיקוח ובלי הצורך להתנצל על כך בפני בן הזוג האלים.

הנשים והילדים שוהים במקלט לתקופת זמן מוגבלת (כחצי שנה בממוצע) והתחלופה גורמת לבליה גבוהה של הציוד הקיים. החלפת וחידוש הציוד והריהוט דורשת משאבים רבים שאינם ממומנים ע”י משרד הרווחה.

משרד הרווחה התומך בעמותה, אינו ממן ציוד זה והעמותה מגייסת לכך תרומות בארץ ובעולם.

מה אנו צריכות?

  • מכשירי חשמל למטבח תעשייתי בעלות כוללת של 80,000₪
  • ריהוט לחדרי המגורים בעלות של 150,000₪
  • ריהוט לגני הילדים והמועדוניות בעלות של 50,000₪
  • מחשבים לילדים בעלות של 20,000₪
  • מתקני חצר לילדים בעלות של 45,000₪
  • כלי בית, מצעים מגבות ועוד בעלות כוללת של 60,000₪